Galeria zdjęć z Czarnogóry

W pobliże przełęczy Sedlo docieramy w niedzielę o 4.30 nad ranem.  © S. Wasyluk Szykujemy dobytek do pierwszego transportu ...  © S. Wasyluk ... zjadamy śniadanie i ...  © S. Wasyluk ... ruszamy z transportem do Valoviti Do - miejsca gdzie ma stanąć wyprawowy obóz.  © S. Wasyluk
W trakcie rozstawiania wyprawowej bazówy.  © S. Wasyluk Zębata grań Zupci w pobliżu obozu.  © S. Wasyluk Kolejne transporty do wyprawowej bazy. W dole widoczna przełęcz Sedlo.  © S. Wasyluk Agata i Miro podczas transportu do wyprawowego obozu.  © S. Wasyluk
Okolice przełęczy Sedlo. DURMITOR.  © S. Wasyluk Widok z przełęczy Sedlo w kierunku zachodnim na grzbiet o nazwie Lojanik. DURMITOR.  © S. Wasyluk Samochody wyprawy tuż poniżej przełęczy Sedlo. DURMITOR.  © S. Wasyluk Widok na obóz wyprawy w Valoviti Do, oddalony o godzinę marszu od przełęczy Sedlo.  © S. Wasyluk
Szykujemy śniadanie ...  © S. Wasyluk ... pakujemy szpej ...  © S. Wasyluk ... i wychodzimy do Samo Lepo jaskini odkrytej przez członków AKG dwa lata wcześniej.  © S. Wasyluk W pobliżu otworu Samo Lepo.  © S. Wasyluk
Adziach poręczujący studnię wlotową Samo Lepo ...  © S. Wasyluk ... i pochylnię z wantami.  © S. Wasyluk Kaja zjeżdża kolejną studnią.  © S. Wasyluk Zjazd w trzydziestce.  © S. Wasyluk
Wypreparowany rogowiec. Jaskinia Samo Lepo.  © S. Wasyluk Szykowanie obiadku w wyprawowej bazówie.  © S. Wasyluk W trakcie inwentaryzacji wyprawowych lin.  © S. Wasyluk Dzień piąty. Znów uderzamy do Samo Lepo - tym razem do dna jaskini.  © S. Wasyluk
Zjazd w jednej ze studni Samo Lepo.  © S. Wasyluk W okolicach -130 pobieramy zostawiony szpej i ruszamy do dna. Tuż przed ciągiem wodnym.  © S. Wasyluk Początek ciągu wodnego. Od tego miejsca w każdej kolejnej studni towarzyszyć nam będzie lejąca się na łeb woda.  © S. Wasyluk W jednej ze studni w ciągu wodnym.  © S. Wasyluk
W korytarzu jaskini Samo Lepo. Ciąg wodny.  © S. Wasyluk Układamy w przedsionku bazówy kamienną podłogę ...  © S. Wasyluk ... i łatamy kombinezony.  © S. Wasyluk A po południu ruszamy na eksplorację powierzchniową w kierunku północno-zachodnim.  © S. Wasyluk
Roślinność w Durmitorze.  © S. Wasyluk Roślinność w Durmitorze.  © S. Wasyluk Eksploracja w Surutce. Kierownik eksploruje niezbadaną studnię :-)  © S. Wasyluk Kolejny problem w Surutce wymaga od nas już nieco większego nakładu prac, ...  © S. Wasyluk
... po odgruzowaniu i oczyszczeniu otworu Agata zjeżdża kilkunastometrową studzienkę, stwierdzając kontynuację.  © S. Wasyluk Durmitorska przyroda.  © S. Wasyluk Durmitorska przyroda.  © S. Wasyluk Dziewczęta doszywają oderwany odciąg bazówki.  © S. Wasyluk
Podczas rekonesansu za granią Vjetrna Brda, ...  © S. Wasyluk ... sprawdzamy otwory w lejach krasowych.  © S. Wasyluk W oddali widać głęboko wcięty kanion rzeki Komarnicy, ...  © S. Wasyluk ... a w trawie pod stopami piękne owady.  © S. Wasyluk
Rekonesans za granią Vjetrna Brda. Sprawdzamy leje krasowe położone powyżej drogi wiodącej z Sedla do Urdeni Do.  © S. Wasyluk Rekonesans za granią Vjetrna Brda. Przy otworze jednej z niewielkich jaskiń.  © S. Wasyluk Durmitorska przyroda.  © S. Wasyluk Przyrody ciąg dalszy :-)  © S. Wasyluk
Rzut oka z przytulnego wnętrza namiotu na szalejące w obozie żywioły.  © S. Wasyluk W dzień wcale nie jest lepiej, deszcz zacina prawie poziomo, przez obóz przewalają się nasiąknięte wilgocią chmury, gnane podmuchami porywistego wiatru.  © S. Wasyluk Nocna nawałnica pokonała namiot Adziacha, który zmuszony był przenieść się do Mirona i Agaty.  © S. Wasyluk Aby uniknąć zniszczenia bazówy, trzeba było ją na noc złożyć i obciążyć worami i linami.  © S. Wasyluk
Życie koncentruje się w reanimowanej bazówie i okolicznych namiotach. Wciąż leje.  © S. Wasyluk Dzień dziewiąty. Ja i Kaja oraz Miron z Agatą ruszamy na eksplorację powierzchniową do Ledeni Do.  © S. Wasyluk Widok na Ledeni Do.  © S. Wasyluk Razem z Kają znajdujemy kilka interesujących problemów, które niestety po bliższym sprawdzeniu kończą się ślepo.  © S. Wasyluk
Agata z Mironem znajdują interesujący obiekt ...  © S. Wasyluk ... w postaci studni ...  © S. Wasyluk ... rozwiniętej na szerokiej szczelinie.  © S. Wasyluk Agata zjeżdża w niej około 40 metrów i kończy jej się lina.  © S. Wasyluk
Korzystając z pięknej pogody postanowiliśmy wybrać się na Bobotov Kuk, najwyższy szczyt Durmitoru.  © S. Wasyluk W drodze na Bobotov Kuk 2523 m. n.p.m. - trójkątny najwyższy wierzchołek widoczny w tle.  © S. Wasyluk Durmitorski przekładaniec.  © S. Wasyluk Goryczka.  © S. Wasyluk
Widok na Zeleni Vir, stawek położony przy szlaku wiodącym z Surutki na Bobotov Kuk.  © S. Wasyluk Na przełęczy oddzielającej Lučin Vrh od Bobotov Kuk.  © S. Wasyluk Widok na jezioro V. Skrćko, pod Bobotov Kukiem.  © S. Wasyluk Krajobrazy Czarnogóry. DURMITOR.  © S. Wasyluk
Kaja w podszczytowych partiach Bobotov Kuk.  © S. Wasyluk Tuż poniżej wierzchołka Bobotov Kuk (2523 m. n.p.m.) - najwyższego szczytu Durmitoru.  © S. Wasyluk Przeglądamy wpisy w szczytowych zeszytach wejść, a później dodajemy jakieś trzy grosze od siebie :-)  © S. Wasyluk I znów oszałamiająca durmitorska przyroda ...  © S. Wasyluk
... oraz różnorodne formy krasowe.  © S. Wasyluk Wracając do obozu przez Lokvice, spotykamy pasące się spokojnie konie.  © S. Wasyluk Zachód słońca nad zębatą granią Zupci.  © S. Wasyluk Zachód słońca nad zębatą granią Zupci.  © S. Wasyluk
Liczne stado kozic na piargach poniżej szczytu Surdup.  © S. Wasyluk Podczas eksploracji powierzchniowej prowadzonej na wschód od obozu. Dzień dwunasty.  © S. Wasyluk Pozostałości zimy. W oddali widoczny Bobotov Kuk (2523 m. n.p.m.) - najwyższy szczyt Durmitoru.  © S. Wasyluk Na piargach w Ledeni Do. W drodze do obozu.  © S. Wasyluk
Nieżywa ćma na śniegu. Ledeni Do. Durmitor.  © S. Wasyluk Zwijamy wyprawowy obóz ...  © S. Wasyluk ... i retransportujemy sprzęt na Sedlo do samochodów.  © S. Wasyluk Dziewięćsił bezłodygowy.  © S. Wasyluk
Przełęcz Sedlo. Pakujemy dobytek do samochodów.  © S. Wasyluk Tablica parkowa na przełęczy Sedlo.  © S. Wasyluk Po zejściu z gór. Siedzimy przy piwie w jednej z knajp Żabljaka.  © S. Wasyluk Most na Tarze zbudowany w latach 1938 - 40.  © S. Wasyluk
Rzeka Tara widziana z najwyższego przęsła mostu z wysokości 149 m.  © S. Wasyluk Tablica informacyjna wmurowana przy wjeździe na most.  © S. Wasyluk W drodze do kanionu Mrtvicy przejeżdżamy wzdłuż kanionu rzeki Morača.  © S. Wasyluk Na moście Kniazia Daniły. W drodze do kanionu Mrtvicy.  © S. Wasyluk
Rzeka Mrtvica. W oddali ściany kanionu.  © S. Wasyluk Kanion Mrtvicy. Przy odejściu do Mrtvo Duboko.  © S. Wasyluk Widok na jedno z potężnych wywierzysk w kanionie.  © S. Wasyluk Fragment kanionu Mrtvicy.  © S. Wasyluk
Na pewnym odcinku ścieżka w kanionie prowadzi wykutą w skale półką nakrytą od góry okapem.  © S. Wasyluk Dzień piętnasty. Po niezbyt wczesnym śniadaniu pakujemy dobytek i opuszczamy kemping w Żabljaku.  © S. Wasyluk Nad Adriatyk docieramy około siedemnastej.  © S. Wasyluk Nadchodzi pierwsza upalna noc nad Adriatykiem.  © S. Wasyluk
Adriatyk nocą, okolice Sveti Stefan.  © S. Wasyluk Widok na Sveti Stefan. Wybrzeże Czarnogóry. Adriatyk.  © S. Wasyluk Pod palmami. Sveti Stefan. Wybrzeże Czarnogóry.  © S. Wasyluk Widok na górzyste wybrzeże Czarnogóry.  © S. Wasyluk
Śniadanie na wybrzeżu. Nasze miejsce biwakowe z widokiem na morze.  © S. Wasyluk Dzień upływa nam na plażowaniu ...  © S. Wasyluk ... i morskich kąpielach.  © S. Wasyluk Pod koniec dnia mamy dość słońca i z ulgą witamy niewielkie chmurki które coraz częściej zakrywają tarczę słoneczną.  © S. Wasyluk
Widok na zabudowania Sveti Stefan. Wybrzeże Czarnogóry. Adriatyk.  © S. Wasyluk Mury obronne Kotoru. Wybrzeże Czarnogóry.  © S. Wasyluk Tablica informacyjna na murach miejskich. Kotor. Wybrzeże Czarnogóry.  © S. Wasyluk Rynek w starym Kotorze. Widoczna wieża ratusza i pręgierz.  © S. Wasyluk
Kamieniczki w starym Kotorze.  © S. Wasyluk Kościół Sv. Tripuna. Kotor.  © S. Wasyluk Okazała brama i portal jednej ze świątyń w starym Kotorze.  © S. Wasyluk W jednej z wielu wąskich uliczek starego Kotoru.  © S. Wasyluk
Na jednym z placów. Kotor.  © S. Wasyluk Architektura starego Kotoru.  © S. Wasyluk Kotor. Jeden z zaułków.  © S. Wasyluk Koty w starym Kotorze :-)  © S. Wasyluk
Kotor. Jeden z placów starego miasta.  © S. Wasyluk Płaskorzeźba w jednej z bram wejściowych do miasta. Kotor. Wybrzeże Czarnogóry.  © S. Wasyluk Świątynie starego Kotoru.  © S. Wasyluk A to już Chorwacja. Widok na zabytkowy Dubrownik.  © S. Wasyluk

Po najechaniu kursorem na zdjęcie, pojawi się autor i opis zdjęcia.