REGULAMIN KRAKOWSKIEGO KUBU TATERNICTWA JASKINIOWEGO
Rozdział I Zasady ogólne §1. 1. Krakowski Klub Taternictwa Jaskiniowego, zwany dalej KKTJ działa jako klub specjalistyczny Oddziału Krakowskiego PTTK, zgodnie ze Statutem Oddziału PTTK. 2. KKTJ jest członkiem Polskiego Związku Alpinizmu i działa zgodnie z jego statutem i uchwałami oraz wytycznymi. 3. KKTJ zrzesza członków PTTK interesujących się zagadnieniami taternictwa jaskiniowego i speleologii. 4. Działalność KKTJ kontroluje Zarząd Oddziału Krakowskiego PTTK. Działalność programową KKTJ nadzoruje Komisja Speleologii Zarządu Głównego PTTK oraz Komisja Taternictwa Jaskiniowego PZA. §2. 1. KKTJ posiada własną odznakę klubową, której kształt zatwierdza walne zebranie. 2. KKTJ używa pieczątki nagłówkowej prostokątnej z napisem: KRAKOWSKI KLUB TATERNICTWA JASKINIOWEGO Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze 31-033 KRAKÓW, ul. Westerplatte 5 3. KKTJ posiada legitymację klubową przyznawaną przez Zarząd członkom klubu. Legitymacja stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu. 8. KKTJ używa papieru firmowego, którego wzór stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu. Rozdział II Zadania i środki działania §3. 1. W zakres działalności programowej KKTJ wchodzą następujące rodzaje działalności:
2. Działalność programową KKTJ realizuje w oparciu o środki materialne określone w Rozdziale VI niniejszego Regulaminu poprzez:
Rozdział III Członkowie KKTJ ich prawa i obowiązki. §4. 1. Członkowie KKTJ dzielą się na :
§5. 1. Członkiem honorowym KKTJ może być osoba szczególnie zasłużona dla Klubu. Godność członka honorowego nadaje Walne Zebranie na wniosek Zarządu Klubu. Członkowie honorowi zwolnieni są z opłat członkowskich. 2. Członkiem zwyczajnym KKTJ może być każdy członek PTTK, który ukończył 18 rok życia i został przyjęty przez Zarząd Klubu oraz posiada kartę Taternika. 3. Członkiem sympatykiem może zostać osoba związana z Klubem, nie posiadająca uprawnień PZA, bez ograniczenia wieku, polecona przez innego członka KKTJ. Osoba niepełnoletnia starająca się o członkostwo w Klubie musi przedłożyć zarządowi pisemną zgodę rodziców. O przyjęciu członka sympatyka decyduje Zarząd na Zebraniu Zarządu. §6. 1. Członek zwyczajny ma prawo:
2. Członek sympatyk ma prawo:
3. Członek Klubu ma prawo (z wyłączeniem p. 2 §6):
§7. 1. Zarząd klubu ma prawo zamknąć wpisy na czas ograniczony. §8. 1. Obowiązkiem członka KKTJ jest:
§9. 1. Za niestosowanie się do niniejszego Regulaminu oraz za nieetyczne lub nie właściwe postępowanie zarząd Klubu ma prawo udzielić upomnienia lub nagany członkowi Klubu. Zarząd Klubu ma prawo zawiesić winnego w prawach członka Klubu aż do odwołania. 2. Przynależność do Klubu oraz prawa i obowiązki członka Klubu ustają na skutek:
Rozdział IV Władze KKTJ §10. 1. Władzami KKTJ są:
§11. 1. Walne Zebranie jest najwyższą władzą Klubu. Do zakresu Walnego Zebrania należy:
2. Walne zebranie może być zwyczajne lub nadzwyczajne. 3. Zwyczajne Walne Zebranie jest zwoływane co trzy lata począwszy od roku 1998, przez Zarząd Klubu. Zwołując Zwyczajne Walne Zebranie Zarząd powiadamia wszystkich członków drogą elektroniczną (e-mail, ogłoszenie na internetowej stronie Klubu), lub na życzenie we wskazany wcześniej sposób, ze wskazaniem porządku obrad, co najmniej na 14 dni przed terminem zebrania. 4. Nadzwyczajne Walne Zebranie może być zwołane na wniosek Zarządu Klubu, Komisji Rewizyjnej bądź na żądanie 1/3 członków Klubu. Prezes Klubu jest zobowiązany wyznaczyć datę nadzwyczajnego Walnego Zebrania nie później niż na 30 dzień od daty podjęcia uchwały przez Zarząd Klubu lub otrzymania żądania. 5. Walne zebranie rozpoczęte w drugim terminie jest ważne przy tej ilości osób, jaka jest obecna na zebraniu. Uchwały Walnych Zebrań zapadają zwykłą większością głosów z wyjątkiem uchwalenia lub zmian w Regulaminie Klubu, które wymagają większości 2/3 głosów członków obecnych na zebraniu. 6. Na Walnym Zebraniu prawo głosu mają członkowie Klubu ktorzy nie zalegaja ze skladkami dluzej niz 2 kwartaly wstecz. §12. 1. Zarząd Klubu składa się z pięciu członków w tym: prezes, vice prezes, sekretarz oraz magazynier i skarbnik. 2. Zarząd Klubu w czasie trwania swojej kadencji ma prawo dokooptować maksymalnie dwóch nowych członków Zarządu. 3. Posiedzenia Zarządu Klubu powinny odbywać się co najmniej raz na dwa miesiące. 4. Posiedzenie Zarządu Klubu zwoływane jest przez Prezesa lub członków Zarządu, reszta Zarządu winna być powiadomiona o terminie zebrania co najmniej siedem dni wcześniej. 5. Przynajmniej raz w roku Zarząd Klubu powinien zorganizować zebranie Zarządu Klubu otwarte dla wszystkich członków Klubu. Zwołując otwarte zebranie Zarząd powiadamia wszystkich członków drogą elektroniczną (e-mail, ogłoszenie na internetowej stronie Klubu), lub na życzenie we wskazany wcześniej sposób, ze wskazaniem porządku obrad, co najmniej na 14 dni przed terminem zebrania. 6. Posiedzenie Zarządu Klubu jest ważne w obecności co najmniej trzech członków Zarządu Klubu. 7. Do zakresu działania Zarządu Klubu należy:
§13. 1. Komisja Rewizyjna Klubu składa się z trzech osób. 2. Do zakresu działalności Komisji Rewizyjnej należy sprawowanie kontroli nad działalnością, sprzętem i finansami Klubu. §14. 1. Korespondencję w imieniu Klubu podpisują prezes i sekretarz oraz osoby upoważnione. 2. Kadencja Zarządu i Komisji Rewizyjnej Klubu trwa 3 lata. Rozdział V Sekcje specjalistyczne §15. 1. Dla usprawnienia pracy Klubu, Zarząd Klubu może powołać sekcje specjalistyczne. 2. Kierownikiem sekcji specjalistycznej jest osoba powołana przez Zarząd Klubu. 3. Sekcje mogą posiadać regulaminy wewnętrzne zatwierdzone przez Zarząd Klubu. Rozdział VI Fundusze, majątek i gospodarka Klubu §16. 1. Fundusze Klubu powstają z:
2. Zarząd Klubu ma prawo pobierania jednorazowych składek nie przekraczających dwukrotnej sumy składki klubowej. 3. Fundusze mogą być użyte wyłącznie na potrzeby Klubu i jego członków. 4. Majątkiem i funduszami Klubu dysponuje Zarząd Klubu w granicach zatwierdzonego preliminarza budżetowego. Sposób zarządzania majątkiem i funduszami Klubu reguluje instrukcja finansowo-księgowa jednostek nie wydzielonych finansowo z PTTK. 5. Rokiem obrachunkowym i sprawozdawczym jest rok kalendarzowy. Rozdział VII Przynależność do innych organizacji, rozwiązanie KKTJ, interpretacja regulaminu. §17. 1. Klub może należeć do innych organizacji o pokrewnych celach i działalności. 2. Zarząd Klubu ma prawo wydawania regulaminów wewnętrznych i niesprzecznych z regulaminami Polskiego Związku Alpinizmu. Wątpliwości wynikające na tle regulaminów wewnętrznych rozstrzyga Zarząd Klubu. 3. Rozwiązanie Klubu może nastąpić na mocy uchwały zwyczajnego lub nadzwyczajnego Walnego Zebrania Klubu, podjętej większością 2/3 głosów. Uchwała o rozwiązaniu Klubu wymaga zatwierdzenia Zarządu Oddziału. 4. W przypadku rozwiązania Klubu likwidację aktywów i pasywów pozostających w dyspozycji Klubu przeprowadza likwidator ustanowiony przez Zarząd Oddziału, postępujący zgodnie z odpowiednimi przepisami. 5. W sprawach nie uregulowanych w niniejszym regulaminie będą miały zastosowanie przepisy regulaminu ramowego klubów specjalistycznych oraz Statutu PTTK. |