Wyprawy zagraniczne

( wycieczki zagraniczne )
rok 2007
Rozmiar: 17084 bajtów
01.10.2007
MAGANIK 2007
Rekonesans w Czarnogórze
i nie tylko ...

Historia tego wyjazdu właściwie zaczęła się niecały rok wcześniej. Wtedy wracając z wyprawy w Durmitor zrobiliśmy sobie jednodniową wycieczkę do Kanionu rzeki Mrtvicy.
    Ten potężny kanion wcinający się w wapienne skały na głębokość dochodzącą do 1100 metrów zrobił na nas wtedy ogromne wrażenie. W szczególności zaś naszą eksploracyjną wyobraźnię rozbudziła mnogość nieznanych otworów w północno-wschodnich ścianach kanionu, oraz trzy wywierzyska zasilające kanion od strony mało poznanego jaskiniowo, masywu krasowego Maganik.
18.05.2007
RUMUNIA 2007

W dniach od 28 kwietnia do 5 maja, dzięki uprzejmości Mirka Kopertowskiego z Sekcji Grotołazów Wrocław, dołączyłem do wyjazdu klubowego do Rumunii i zamieszkałem w niezwykle oryginalnym domu Christiana Ciubotarescu w dolinie Girda Seaca (południowa cześć gór Bihor).
08.05.2007
Kitz 2007 - drugi etap eksploracji

Perspektywy tegorocznej wyprawy nie były najlepsze - albo się sprężymy i coś zacznie puszczać, albo będzie to wyprawa retransportowa. Oczywiście drugi wariant nie wchodził w rachubę! Przybyłe wcześniej wici w postaci Pumy, Qba i "Hercika" (jak mówi Puma) już w piątek (17. 03) poręczują wstępną część Jaskini Feichtnera.....
rok 2006
26.01.2007
Listopad 2006 - znowu na Węgry...

Zgodnie z trzyletnią już tradycją listopadowy długi weekend spędziliśmy na Węgrzech, zwiedzając jaskinie Parku Narodowego Aggtelek. Wyjazd trwał od 31 października do 5 listopada - tym razem, ze względu na rozkład świąt w kalendarzu...
17.01.2007
Montenegro 2006

O Czarnogórze i polskich wyprawach eksploracyjnych w tamtejsze rejony krasowe słyszeliśmy nieraz podczas corocznych Speleokonfrontacji. Często też, podczas naszych spotkań przy piwie, słuchaliśmy barwnych opowieści o wyjazdach do jaskiń Serbii i Czarnogóry snutych przez Mirona i Agatę, którzy są częstymi bywalcami tamtejszych stron. Nawet nie podejrzewaliśmy, że uda nam się pojechać tam w tym roku...
24.10.2006
05.10.2006

Aktualizacja
Lampo 06

II Turnus
   Przyjeżdżając z drugim turnusem wiedzieliśmy, że pogoda znowu nie rozpieszcza wyprawowiczów, zatem na górę wychodzimy dopiero po dwóch dniach, gdy woda z dolnego otworu Lampo przestała już wylewać przed chatkę.

I Turnus
   Forpoczta wyprawy w składzie Wódz, Furek, Puma, Snupi i Misiek, wyjechała z kraju 20 lipca.
Po niezbyt męczącej podróży wieczorem dotarli do Chatki gdzie dołączyli do mieszkających tam grotołazów z Belgii.
Rozmiar: 7454 bajtów Feichtnerschacht 2006

Pod kolejkę na Kitzsteinhorn przyjeżdżamy wczesnym rankiem 20 marca.
Szybko przemieszczamy się do "bunkierbazy" na 2450 m n.p.m. i urządzamy się.
   Dwa dni później wchodzi pierwszy biwak w osobach Cieskiego i Melona oraz Henia i Pabla. Pierwsza dwójka od razu idzie sprawdzić...
rok 2005
Norwegia '05

W czasie trwania wyprawy znaleźliśmy 12 nowych jaskiń o dł od 11 do 202 m i głębokości 2 do 20 m. Odkryliśmy także nowe partie w najdłuższej norweskiej jaskini Tjorve ...
Kitzsteinhorn - październik 2005

W dniach 3-7. 10.2005 postanowiliśmy odwiedzić dobrze wszystkim znany z zimowych wypraw KKTJ masyw Kitzsteinhorn, w Alpach austriackich. Z powodu nieobiecujących prognoz pogody udaliśmy się tam...
dp/ dm
SPELEOWĘGRY' 05

... Wyruszyliśmy na poszukiwania przygody, piękna przyrody, odpoczynku od codziennych kalkulacji, formuł, reguł czy warsztatu. Za cel naszego wypadu obraliśmy Węgry ...
Lampo 05

Tegoroczny I turnus wyprawy "Lampo'05" upłynął pod znakiem parasola, bałwanka i sanek... Mogliśmy zaobserwować wiele interesujących zjawisk przyrodniczych, głównie atmosferycznych, szczególnie opadów...
Nie tylko jaskinie.

Fotorelacja z Mer de Glace i Argentiere...

Na te wakacje los rzucił mnie do Grenoble do pracy, przez co niestety nie mogłam pojechac na wyprawe, ale przecież nie da siedzieć i nic nie robić jak wszędzie w koło góry...
SPELEOWCZASY

w węgierskich i słowackich jaskiniach
maj 2005

W drugi długi weekend maja tego roku (25-29.V) wraz z kolegami i koleżankami z krakowskiej Sekcji Taternictwa Jaskiniowego przy Klubie Wysokogórskim wybraliśmy się do węgierskich jaskiń...
Feichtnerschacht po raz 7
- Trzeci tysiąc -

W tym roku głównym naszym celem było kontynuowanie eksploracji na IV dnie, w ciągu zaczynającym się od Kaskad Izabeli. Dwa lata temu stanęliśmy tam przed problemem ciasnych szczelin, które zagradzały nam drogę w głąb jaskini...
Na lody....

W końcu udało mi się w tym roku wyrwać z codzienności żeby coś podziabać. Udało się i to dwa razy, kolejny raz do Słowackiego Raju.

Pierwszy wyjazd odbył się pomiędzy 28 lutego a 3 marca. Z założenia działaliśmy w oparciu o biwak w namiocie aby jak najwięcej czasu przeznaczyć na wspinanie gdyż działaliśmy w rejonach oddalonych od możliwego dojazdu o kilka godzin marszu.
rok 2004
KOLOSY 2004

Wyprawa Naszego Klubu została
WYRÓŻNIONA ZA DOKONANIA ROKU 2004
w kategorii
EKSPLORACJA JASKIŃ...
Lampo jak K2
czyli granica czerni i bieli

Lampo 2004 - obiektywnie

Przez miesiąc działalności w Ebersbergkar odkryto ponad 1800 m korytarzy i studni:
  • Jaskinię Krecią poznano do głębokości 541 m, a wciągu dwóch lat poznano ją na długości ok. 1200 m (odkrycia 2004 r.- 600 m);
  • Furkaschacht dotąd poznano do głębokości ok. 240 m i na długości ok. 700 m (odkrycia 2004 r.- 600 m);
  • W Systemie CL-3 odkryto ok. 500 m korytarzy i studni, jaskinia ma ponad 6600 m zmierzonych ciągów.
Galeria z Wyprawy Kitz 04
Nie tylko jaskinie.
Foto-relacja z wyjazdu w Dolomity.

W ostatnim tygodniu września wybraliśmy się w Dolomity aby przejść kilka via ferrat. W przeciągu 8 dni udało nam się zdobyć zaledwie 8 tych pięknych skalnych dróg (w Dolomitach jest przeszło 70 ferrat)...
Lampo 2004 - I turnus

25.07.2004 Dojechaliśmy pod chatkę. Prowadziłem na zmianę z Kubą - poprowadziłbym do końca, ale troszkę mało spałem jakieś 3 godzinki. I w Austrii na autostradzie oddałem mu kierownicę. Na miejscu po jedzeniu wywiązuje się krzątanina - przygotowywanie ładunku do transportu lotniczego...
WYPRAWA KKTJ - LAMPO'04

przedrelacja

W tym roku zaczynamy troszkę nietypowo: od pisania relacji jeszcze przed wyprawą. A to za sprawą Redakcji "Wiedzy i Życia", Katarzyny Biernackiej ( SW ) oraz Marcina Gali ( SW ), który będzie redaktorem relacji pisanych z gór, czy lepiej powiedzieć z podziemi /jak ta technika szybko wkracza w życie/.
Tym razem nie Feichtnerschacht

I znów wyprawa!
Po raz kolejny udaliśmy się w Wysokie Taury, a konkretnie w masyw Kitzsteinhornu. Tym razem z założenia nie działaliśmy w "naszej" Feichtnerschacht, może w obawie, że skończą się nam w niej problemy i już nie będzie po co wracać w ten piękny rejon?